Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Elgis-Garbatka Sp. z o.o.

Elgis-Garbatka Sp. z o.o.

Jakie są najważniejsze typy bram i słupów sygnalizacyjnych

Jednym z podstawowych elementów infrastruktury drogowej jest świetlna sygnalizacja. To ona właśnie jest odpowiedzialna za odpowiednie kontrolowanie ruchu na ulicach, co umożliwia bezpieczną jazdę i zwiększenie płynności. Sterujące tą sygnalizacją światła umieszczone być muszą na pewnej wysokości, tak żeby kierowcy dobrze je widzieli. W zależności od charakteru skrzyżowania i wielkości dróg wysokość ta jest bardzo różna. Przy lokalnych, niewielkich skrzyżowaniach starczy postawienie pionowego słupa, na którym zostanie powieszony cały sygnalizator. Ale przy kilku jezdniowej trasie będzie trzeba zastosować szeroką na kilkanaście metrów bramę, na której tego typu sygnalizatorów zostanie powieszonych parę.

Ponieważ takie sygnalizatory ważą jednak trochę, a dodatkowo są narażone na silne wiatry, to całość konstrukcji musi być naprawdę wytrzymała i mocna. Szczególnie że niejednokrotnie do słupów są też przykręcane inne elementy, na przykład tablice elektroniczne, kamery, różne czujniki albo znaki drogowe. Dlatego też wykonuje się je z mocnych, wytrzymałych materiałów, zgodnie z ustalonymi normami. Jeżeli będzie chodzić o same konstrukcyjne rozwiązania, to dostępnych ich jest kilka. W przypadki dróg o małym ruchu najczęściej stosuje się pojedyncze słupy sygnalizacyjne lub będące w kształcie litery R. Składają się one z pojedynczej rury, najczęściej o wielokątnym lub okrągłym przekroju, do jakiej w górnej części przymocowane jest poziome lub lekko skośne ramię. Słupy stawiane przy autostradach i drogach szybkiego ruchu są w kształcie litery T, z uwagi na konieczność obsłużenia naraz kilku pasów.

W tego typu przypadkach można też zastosować bramy sygnalizacyjne, które składają się z dwóch niezależnych słupów z każdej strony jezdni, złączonych poprzeczką w poziomie. W przypadku takich słupów bardzo ważne też jest wygodne dociągnięcie wszystkich potrzebnych przewodów zasilających i sterujących, najczęściej całe okablowanie jest prowadzone ziemią, a później w środku słupa.

+Tekst Sponsorowany+

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.